Genç Werther'in Acıları- Kitap Yorumu





Genç Werther'in Acıları- Kitap Yorumu


Goethe'nin ilk romanı olma özelliği taşıyan Genç Werther'in Acıları kitabı imkansız aşkı ve umutsuzluğu en güzel şekilde okuyucuya geçiren efsane bir dünya klasiği. Klasik diyince gözünüz korkmasın sakın oldukça akıcı bir kitap herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum. Hepimizin içinde bir parça bulabileceği okuduğunuza asla pişman olmayacağınız şahane bir dünya klasiği 



Genç Werther’in Acıları... Goethe asistanlık yaptığı dönem, birlikte çalıştığı ve nişanlı olan bir kıza aşık olmuş; aynı tarihte arkadaşı olan Wilhelm yasak bir aşk yüzünden intihar etmiştir. Kendi yasak aşkını ve arkadaşının intiharını birleştirip bu mektupları ortaya çıkarmıştır. .
.
Bu duygu dolu kitapta Werther’in nişanlı olan Lotte’ye olan saplantılı aşkını okuyacaksınız. Duygu dolu kitapları seviyorsanız bu kitap tam size göre. Kitabın her satırı duygu yüklü, her satır çok etkileyici.

.
Eğer olay ağırlıklı kitaplar seviyorsanız belki sıkılabilirsiniz ama çok etkileyici bir anlatım var kitapta insani başka bir yerlere alıp götürüyor. Edebiyat severlerinin okumasını tavsiye ederim
Size bu eserin bir roman olduğunu söyleyen kişiler olmuştur muhtemelen ya da okuduğunuzda bunun roman olduğunu düşünmüş olabilirsiniz .

Size katılmıyorum-hayır-bu eser bir roman değil şiir kitabıdır , baştan aşağıya şiir okuyormuş hissiyatıyla okudum eseri , aslına bakarsanız şiir kitapları bile bu denli duygu yüklü değil .
Daha önce bir arkadaşım kitap hakkında ‘aptal aşığı anlatan bir roman’ ifadesini kullandığı için uzun süre okumaya yeltenmemiştim. Anlıyorum ki bazen insanların fikirlerine bu kadar çok önem vermekle doğru bir şey yapmıyoruz.

18 yy da 25 yaşındaki Goethe’nin büyük çaplı tanınmasını sağlayan eserini okudum .
Yayınlandığı dönemlerde intiharlara yol açtığı söylenen bir kitap olsada bana huzur verdi .

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.