Youtuber Barış Özcan'ın zinciri kırma videosunu izlemeyeniniz yoktur. Zinciri kırma yönteminde öncelikle alışkanlık kazanmak istediğiniz bir hedef seçiyorsunuz. Mesela benim hedefim her gün 20 dk kitap okumak. Siz de kitap okumak,ders çalışmak, yabancı dil çalışmak,spor yapmak gibi hedefler belirleyebilirsiniz.


Zinciri kırma  ile her gün yaptığımız aktiviteye bir çarpı atıyorsunuz. Bu sayede hedeflerinize ulaşmak için her gün az da olsa ilerliyorsunuz. Burada amaç zinciri kırmadan devam edebilmek. Örneğin benim hedefim için her gün kitap okuyabilmek.

Zinciri Kırma- Her gün 20 Dk Kitap Okuyacağım


Kitap okuma alışkanlığı kazanmak isteyenlerin başında gelenlerdenim.Kitap okumanın insana kattıkları saymakla bitmez. Bunlardan bazıları; kelime dağarcığınız genişler, stresi azaltır ve yeni bilgiler edinirsiniz. Bu amaçla zinciri kırma metodu ile her gün en az 20 dk kitap okuyorum. Bugün 6.günüm ve henüz fire vermedim. Bu metodu kullanarak John Steinbeck'in Fareler Ve İnsanlar romanını bitirdim. Bu romanın yorumunu da bir yazımda sizlerle paylaşacağım.





Düzenli kitap okumayan biriyseniz bu yöntem tam size göre. Bir zinciri kırma takvimi edinebilir veya bir zinciri kırma mobil uygulaması kullanabilirsiniz. Benim mobil uygulama ile hedeflerimi takip ediyorum.Her gün 20 dk kitap okursanız ayda yaklaşık 600 dk, yılda ise 7200 dk yapar. Bu da hayatınızda ve düşünce yapınızda büyük değişimler sağlayacaktır. Kendinizi geliştirme yolunda en önemli adımı kitap okumaya başlayarak atabilirsiniz.


Bu yöntem ile ayda en az 3 kitap okuyabileceğimi düşünüyorum. Şuanda Gogol'un Palto isimli romanını okuyorum. Çok yakında onu da bitireceğim. Öncelikle klasik romanları okumayı planlıyorum.



Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.